eTwinning STEAMIST  Projesi

eTwinning STEAMIST Projesi

2020-2021 Eğitim-öğretim yılında eTwinning Steamist projesi okulumuzda uygulanacaktır.

17.12.2020 773

 


Hedefler

STEAM felsefesi ile;
1) Öğrencilerin farklı alanlardaki bilgilerini birbiri ile ilişkilendirebilmesi, 
2) Biyomimikri çalışmaları ile doğanın zenginliklerini keşfetmeleri, 
3) Doğadan esinlenerek ortaya yeni ürünler koyabilmeleri,
4) Tasarımlar yaparken yaratıcı düşünme becerisini geliştirmek, kendini farklı şekillerde ifade etme becerisi edindirmek
5) Öğrencilerin kendi tasarladıkları materyaller ile dersleri işlemeleri,
6) Mevcut kaynakları tüketen değil, gelecek için üreten,
7) İşbirliği, dayanışma, yaratıcılık, hoşgörü ve empati gibi 21.yüzyıl becerilerini kazandırmak ve geliştirmek
8) Tasarımlarını sunarak kendini ifade etme becerisini ve öz güvenini geliştirmek
9) Değerlendirme sürecinde kendini, takımını ve ortaya konan ürünü değerlendirerek öz eleştiri becerisini kazandırmak; eksiklerini görme ve düzeltme davranışını sergilemek,
10) Öğretmenlerin öğrencilerin katılımı ile daha keyifli ve verimli dersler işlemesi hedeflenmektedir. 

Çalışma Planı

Temmuz: Ortakların belirlenmesi
Ağustos: Ortaklar arası tanışma, öğrenci kaydı yapılması, sayfaların oluşturulması, çalışma ve iletişim prensiplerinin belirlenmesi
Eylül ve sonrası: Öğrencilere biyomimikri hakkında bilgi verilmesi, örneklerin araştırılması, tekliflerin alınarak oylama yapılması, yapılacak çalışmaların belirlenmesi. Öğrencilerin model ve tasarım çalışmaları yapmaları. Tasarlanan ürünlerin ders materyali olarak kullanılması.
Mayıs: Tasarımlardan oluşan proje ürünü oluşturulması, E-twinning günü etkinliği yapılması. 

Beklenen Sonuçlar

1) Farklı alanlardaki bilgilerini birbiri ile ilişkilendirebilen, 
2) Doğanın zenginliklerini keşfeden,
3) Doğadan esinlenerek ortaya yeni ürünler koyabilen,
4) Tasarımlar yaparken yaratıcı düşünme becerisi gelişmiş, kendini farklı şekillerde ifade edebilen,
5) Ders materyali tasarlayabilen,
6) Mevcut kaynakları tüketen değil, gelecek için üreten,
7) İşbirliği, dayanışma, yaratıcılık, hoşgörü ve empati gibi 21.yüzyıl becerilerini kazanmış,
8) Özgüven sahibi,
9) Özeleştiri yapabilen, eksiklerini görme ve düzeltme davranışını sergileyebilen,
10) Öğrencilerin tasarladığı materyallerle ders işlemekten mutluluk duyan öğretmenler.

18-11-2020